lördag 19 juni 2010


Jag sitter här i sängen, dricker kaffe och är förtjust.
Förtjust i livet, i mina vänner, i boken jag läser, i denna lördagen, denna sommaren, i denna staden, bara i allmänhet.

Igår överraskade Agnes mig med att befinna sig i Stockholm, så vi drack kaffe och catchade upp. Sedan följde hon med hem till mig, jag lagade mat och hon tvingades visa mig alla människor hon pratat om under dagen på fb (Jag måste liksom ha ett ansikte på folk jag hör så mycket om att det känns som att jag känner dom).
Senare mötte jag upp Elin, tog ett glas vitt (varför går rött inte ner på sommaren?) på 1900, Linda och Elin 2 mötte upp och vi gick in på Kåken. Som var full av snygga östermalmsfolk-goes-söder-och-jobbar-inom-reklam-folk. Fin kväll.

Jag är framförallt förtjust i att saker och ting kan ta en vänding, en nytändning, och man ser allting i ett annat ljus. Man är helt plötsligt så jävla med. Jag är också lite förtjust i Vickans bröllop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar