lördag 5 juni 2010


Hemma i de småländska skogarna.
Än så länge har jag inte legat på latsidan. Fredagen gick åt till att:
- Baka egna knäckebröd, blev hur goda som helst.
- Laga smarrig broccoli och fetaost gratäng.
- Dricka kaffe på PMs uteservering med Jossan.
- Fixa saker till Minis student.
- Grilla.

På kvällen delade vi rosévin på Josefines balkong. Framåt natten blev det kyligt och vi gick in, kokade kaffe och spelade Junior TP. Jag kunde skrämmande få frågor och kom fyra. Av fyra personer. Varje gång jag fick svaret uppläst för mig gjorde jag några halvhjärtade försök att rädda situationen genom att mumla att jag faktiskt precis hade tänkt att säga det. Jag tror inte att det funkade.
Idag har jag redan hunnit göra en paj och skala 3 kg potatis.
Om en stund ska jag möta upp underbara människor i parken; knytkalas och kubb. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar