tisdag 29 juni 2010


Ikväll har vi suttit på Josefinas och druckit drinkar och vin i solen, med havet i bakgrunden.
Jag beställde in Pimms, en snål sådan. En endaste apelsinskiva, ingen mynta, ingen kiwi, inga jordgubbar. För 126 kr. Okristligt menar Oscar, jag håller med.

Idag har jag druckit lite för lite och flängt lite för mycket och jag har sovit knappt något alls de senaste veckorna. Det går bara inte, det är för ljust. Jag vaknar klockan halv fem på morgonen, klarvaken men samtidigt så trött att jag vill gråta. Jag. Måste. Sova.

Nu sitter jag i sängen, lyssnar på mjuk musik, längtar efter London eller efter Växjö, tänker på mina vänner hemma, tänker på alla älsklingar här. Är en smula sentimental. Eller faktiskt jättesentimental, på ett helt omotiverat sätt. Det måste vara vinet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar