onsdag 10 oktober 2012




Godkväll vänner!

Jag ÄLSKAR hösten inser jag.
Efter mötet på gamla jobbet tog jag och M en prommis hem till mitt kvarter och satte oss på världens mysigaste lilla café. Åt lunch och pratade om allt annat än just skoluppgift, som egentligen var tänkt (och behövligt).
Efter att vi skiljts åt gick jag hem och pluggade några timmar, och tog sen en låång promenad till Liljeholmen, för den friska luftens skull. 

Nu sittar jag bänkad i soffan, lill-lördagsfirar med ett glas vin, läser bloggar och ser bonde söker fru om vart annat (mitt 40 år äldre jag är ju kär i kamelbonden). J står i köket och lagar middag till sig som blir lunch till mig imorgon, en kulinarisk upplevelse har han lovat mig. Jag hör hur han lyssnar på Ben Howard och klinkar med kastruller där inne, och det luktar matos i hela lägenheten. Man blir ju lycklig för mindre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar