lördag 10 juli 2010








När jag går ut med mina vänner händer oftast ganska oväntade saker.
Tex sitter man på en brygga och dricker rosévin tills solen går ner. Så hamnar man i en bil på väg till en stängd restaurant där man blir bjuden på fantastiska drinkar, röker vattenpipa och sjunger högt till Queens låtar. Så åker man till Collage och lyssnar på låtar som inte uppdateras på sådär ett par-tio år. Utanför Rose får min vän en främmande gift man att knäppa hennes skor och sedan slutar man på Berns, där man skrattar så man tappar andan åt pojkarnas teaterapfasoner, och så dansar man. Och dansar och dansar och dansar, och plötsligt har solen gått upp och någon säger att nehej, nu måste ni gå hem.
Så man går hemåt, med klackarna i handen och solen i ögonen, äter yoggi och pratar.
Och så vaknar man med lyckorus och en huvudvärk som kommer att ta ljusår att få bort.
Mellan hyllorna på Systembolaget kommer en okänd man fram med en lapp med sitt telefonnummer. Så ber han mig ta av mina gigantiska solglasögon och jag tänker att stackars stackars kille, du kommer ju att förlora lusten att leva. Men så ångrar han sig, säger att det får bli en överraskning, och går.
Nej.

1 kommentar: