torsdag 29 juli 2010


Igår hände någonting fint, någonting efterlängtat.
När en sådan sak händer åker man direkt hem efter jobbet, och slänger på sig något snyggt, släpper ner håret och drar på sig klackar. Så åker man och käkar italiensk mat och dricker franskt vin på fin restaurang, svänger förbi Debban för en hallon-lakrits drink och lite livemusik och sedan knallar kullerstenar fram genom Gamla Stan. Man siktar på Le Rouge men hamnar på F12, där man sitter vid trappan med sin älskade vän på ena sidan och ett glas rosé på den andra och är lycklig. Över berusningen, över vännen bredvid, över Stockholm, denna sommaren, över alla fina människor man har runt omkring sig. Man tänker på det tunga året man haft bakom sig, och på alla de fina man har framför sig. Och inte minst över vad som hänt, och vad det symboliserar. Jag tänker aldrig mer gå tillbaks. Jag undrar vad framtiden har att erbjuda.

Jag ville hitta en passande bild till detta inlägg, för att krydda till det lite, så jag sökte helt enkelt på lycka på google. Den första jag fick upp var en svartvit och mycket okristlig bild på en man som sitter på en stol med sitt eget könsorgan i munnen. Så nej, den får ni vara utan.
Ni får min favoritbild istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar