söndag 21 mars 2010

Vad hände med vädret den här helgen?
Igår var fantastiskt (jag såg till och med en positiv stackare med skjorts och vita tygskor) men idag?

Linda har varit hemma i Gävle över helgen och lägenheten har varit jättetom. I fredags såg jag fram emot lite rödvin och hemmakväll men det var kul i typ en timme, sedan mest ensamt.
På lördag morgon kom Emma över och åt frukost, sedan satt vi på i solen på norrmalmstorg och drack kaffe och längtade efter sommar. På kvällen fick jag en mindre garderobskris, där jag nog provade allting tre gånger om och i alla olika kombinationer, och förbannade mig själv för att jag nog är den enda tjejen i världen som saknar 'den lilla svarta'.
Svart blev det i alla fall och med andan i halsen och paket under armen kom jag fram till Malin i Vasastan ungefär två och en halv timme för sent.
Festen var i alla fall jättefin, med 7 sorters kakor, gott vin och trevligt sällskap.
Sent sent kom vi till Rose där det var så bra att jag motvilligt fick dra mig mot tunnelbanan vid stängningsdags.

Vaknar alltid tidigt. Men en söndag är 8.10 och 3 timmars sömn inte helt okej, och lyckades tvinga mig själv att somna om för en gångs skull. Vaknar igen vid 11.30 och en minut senare plingar mobilen till.

'Brunch på Kvarnen vid 12?'

Ja tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar