torsdag 1 april 2010

Uppe med tuppen. Jag har inte ens packat färdigt än och ändå sitter jag och kollar efter tio och äter havregrynsgröt i sängen. Med kanel. Igår åt jag middag på La Cucaracha med mina två favoritdamer. Linda har skrivit sin sista uppsats och blir från och med tisdag en arbetande kvinna och detta firade vi med mousserande vin, tapas, sangria, skratt.
Måste kännas konstigt för L som pluggat så många år och numera kan gå till jobbet 8, komma hem 5 och inte tänka mer på det. Fast det är inte höjdpunkten menar hon, hon är i jakt på den perfekta väskan (som hon förövrigt aldrig kommer att hitta med hennes krav) och tidigare måste den rymma ett A4 block, men nu är allt som behöver få plats en matlåda. Bra resonemang!

Åh, ta tag i saker. Jobbigt! Snart väntar jobb, sedan tågresa, sedan bussresa och sen en fin helg med fina människor. Och lite planering inför en välbehövlig utlandsresa..........

Sitter och stirrar på Ls påskägg som står framför mig, och vill helst äta upp det till frukost. Det är blommigt, rosa och fullproppat med godis. Kexchoklad och lakrits. Som jag egentligen inte tycker om. Och kanske lite omotiverat att ge det till mig själv.

1 kommentar:

  1. Men du är då föööör söööt....jätte fint påskägg. Har redan hunnit smarra godis nu på morgonkvisten =)
    Hahaha, den perfekta väskan....den finns då iaf i mitt huvud, får väl designa den själv om det nu ska vara så :)
    Trevlig resa och trevlig påsk!
    Nästa vecka är vi TVÅ working ladies!
    Puss & Kram

    SvaraRadera