torsdag 22 april 2010

Jag hade gjort en plus och minus lista.
Min plus lista innehöll bland annat
att jag tagit ett ganska livsavgörande beslut
att jag har insett vilket fantastiskt jobb och vilka fantastiska arbetskamrater jag har (sånt kommer att belönas med medtagna brownies till fredagskaffet imorgon)
att förändringar sker, på riktigt nu

och också lite mer lättförstådda saker
att det är fredag imorgon med en stor SOL
att min mysiga australienska vän bor i Stockholm och gör mig glad
att springa in i min fina gamla vän Neda och det visar sig att fröken bor i Stockholm och tar med mig på vilda fester med slagsmålsklubbar och Adamar och bra musik
att träffa vänner på tidig-frukost-innan-jobbet-date är bästa starten på dagen
att sommaren kommer att komma, snart

Min minus lista är mycket kortare. Och ganska löjlig
att det är 2 grader och snö i slutet av april
att saker som tar slut bara ska finnas i London, som finaste perfymen och snyggaste nagellacket
att jag är rädd


Gud vad jag saknar folk. Gud vad många människor jag blir så glad av att tänka på att jag nästan går sönder.

1 kommentar:

  1. Åh har du lite flyttaifrånlondonångest vännen? Det har jag redan, trots att jag inte flyttat härifrån än! Men du har grymt jobb och Sthlm e grymt, tänk att få kunna andas ren luft varje dag, bada och åka ut i skärgården i sommar!

    SvaraRadera